Tanie odżywki
Funkcje białka

W naszym codziennym życiu nie zastanawiamy się nad funkcjonowaniem naszego organizmu, jeśli nie przypomina on nam o swoich potrzebach – jedzeniu, piciu, spaniu. Po prostu funkcjonujemy, nie ogarniając, jak skomplikowana jest maszyneria naszego ciała, jak doskonale muszą współgrać wszystkie jego elementy, aby zapewnić nam działanie na najwyższych obrotach w trakcie czuwania, a potem regenerację w trakcie snu. Wszystkie procesy mające wpływ na nasz organizm zachodzą w podstawowych jego obszarach, czyli w komórkach. Jak określamy więc podstawowy składnik naszego ciała, bez którego byśmy nie istnieli? To białko. Białka są zasadniczymi elementami budowy wszystkich tkanek ustroju człowieka oraz wielu związków, wśród nich enzymów, hormonów, przeciwciał. Wszystkie białka posiadają mniejsze elementy składowe, zwane aminokwasami. Wyróżniamy dwadzieścia aminokwasów, z czego osiem określa się jako niezbędne dla człowieka. Nasze pożywienie powinno zapewnić przede wszystkim właśnie te, endogenne aminokwasy.

postheadericon Wchłanialność białek

Proteiny, to nic innego jak białka, które są niezwykle istotnym elementem budulcowym każdego organizmu żywego. Bez nich nie mogłoby się odbywać wiele procesów, które na co dzień zachodzą w organizmie ludzkim. Proteiny spełniają masę odpowiedzialnych funkcji, a ponadto, dzięki nim tworzą się mięśnie.białko2 Każda osoba, która zaczyna regularne treningi fizyczne, powinna również zmienić nawyki żywieniowe, wprowadzając do swojej codziennej diety duże ilości protein, ponieważ są one niezbędne w każdym organizmie podczas wzmożonego wysiłku fizycznego. Z protein powstają aminokwasy, które również odgrywają ogromną rolę w tworzeniu tkanki mięśniowej, nie tylko u sportowców, ale w każdym organizmie żywym. W przypadku sportowców koniecznym jest dostarczanie ich do organizmu w większych ilościach. Białko, które jest zawarte w białkowych odżywkach dla sportowców można wyróżnić w trzech rodzajach, mianowicie jest to białko serwatkowe, białko z jaja kurzego, jak i białko kazeiny. Wszystkie one są niezwykle istotne podczas wzmożonego wysiłku fizycznego, dlatego codzienną dietę można także wspomagać odpowiednimi, białkowymi odżywkami. Wszystkie te trzy proteiny różnią się od siebie, ze względu na sposób i szybkość ich wchłaniania. Najszybciej wchłania się białko serwatkowe, ponieważ zajmuje mu to od dwudziestu minut do dwóch godzin, w porównaniu z resztą, jest to bardzo niewielka ilość czasu. Ten rodzaj białka dostarcza się po za treningami, najlepiej zaraz po przebudzeniu, aby w jak najszybszym tempie możliwe było dostarczenie do mięśni odpowiedniej ilości aminokwasów. W przypadku białka pochodzącego z jaj lub mleka, jest ono zdecydowanie wolniej wchłaniane, niż białko serwatkowe, mianowicie może trwać około sześciu lub siedmiu godzin i właśnie dlatego, najlepszym momentem na ich zastosowanie jest czas, tuż przed snem, ewentualnie w ciągu dnia. Wszystko to dotyczy naturalnych produktów, które są przyswajane do organizmu wraz z pokarmem i warto jest o tych zależnościach wiedzieć sportowcom.