Tanie odżywki
Funkcje białka

W naszym codziennym życiu nie zastanawiamy się nad funkcjonowaniem naszego organizmu, jeśli nie przypomina on nam o swoich potrzebach – jedzeniu, piciu, spaniu. Po prostu funkcjonujemy, nie ogarniając, jak skomplikowana jest maszyneria naszego ciała, jak doskonale muszą współgrać wszystkie jego elementy, aby zapewnić nam działanie na najwyższych obrotach w trakcie czuwania, a potem regenerację w trakcie snu. Wszystkie procesy mające wpływ na nasz organizm zachodzą w podstawowych jego obszarach, czyli w komórkach. Jak określamy więc podstawowy składnik naszego ciała, bez którego byśmy nie istnieli? To białko. Białka są zasadniczymi elementami budowy wszystkich tkanek ustroju człowieka oraz wielu związków, wśród nich enzymów, hormonów, przeciwciał. Wszystkie białka posiadają mniejsze elementy składowe, zwane aminokwasami. Wyróżniamy dwadzieścia aminokwasów, z czego osiem określa się jako niezbędne dla człowieka. Nasze pożywienie powinno zapewnić przede wszystkim właśnie te, endogenne aminokwasy.

postheadericon Odpowiednia dieta kluczem do sukcesu

Okazuje się, iż dla każdego sportowca odpowiednio ułożona dieta jest kluczem do sukcesu. Nie tylko chodzi tutaj o sportowców wyczynowych, ale o wszystkie osoby, które intensywnie uprawiają sport lub wykonują wysiłek fizyczny, bez względu na to, jaki mają w tym cel. Proteiny są bardzo ważnym, budulcowym składnikiem każdego organizmu i niezwykle istotnym jest fakt, aby dostarczać ich duże ilości do ustroju, ponieważ regulują one procesy metabolizmu, które są tak ważne w codziennym życiu każdego człowieka, a już na pewno sportowca.

koktajl_bialkowyOkazuje się, iż w odpowiedni sposób skonstruowana dieta, która zawiera w sobie większe ilości protein, a zdecydowanie mniejsze ilości spożycia węglowodanów i tłuszczy, może przynieść doskonałe rezultaty. Przeprowadzono szereg badań nad osobami, które stosowały i dietę, w której była większa ilość protein nad węglowodanami i nad tymi, które stosowały dietę, w której protein było mniej niż węglowodanów. Badania były przeprowadzane bardzo dokładne, pod specjalnym nadzorem spożywanych produktów. Rezultaty pokazały, iż osoby, które spożywały większe ilości pokarmów bogatych w proteiny, nad pokarmami węglowodanowymi, bez specjalnych wysiłków fizycznych, uzyskały zdecydowanie lepsze wyniki w spadku wagi, niż te, które spożywały dietę bogatszą w węglowodany, nad proteinami. Wniosek z tego płynie taki, że wszelkie substancje białkowe, które są dostarczane do organizmu wraz z pokarmem, a nawet, jako białkowe odżywki, same w sobie bardzo stymulują procesy metabolizmu w organizmie, dzięki czemu redukcja tkanki tłuszczowej i rozrost dzięki temu tkanki mięśniowej, następuje zdecydowanie szybciej, niż regularny wysiłek fizyczny, bez diety bogatej w białka. W związku z tym, każda osoba trenująca kulturystykę, powinna dostarczać organizmowi jak największe ilości protein, które mogą być spożywane, jako koktajle białkowe, ponieważ w ten sposób są najłatwiej dostępne i dobrze przyswajalne. Tym bardziej, jeżeli wysiłek fizyczny jest bardzo intensywny i regularny.